Сторінки

25.01.19

Думка дітей – вона є головна, бо для кого ж ми працюємо?

Усі близькі й далекі наші плани починаються зі школи. Адже саме у стінах школи починають формуватися, набувати знань і морального здоров’я наші діти, і чи будуть вони громадянами, гідними своєї країни й свого часу, залежить від школи. Співпраця учителів і учнів, партнерство, спільний процес пізнання і відкриттів, постійне створення ситуації успіху – ось складові самореалізації учня в освітньому середовищі.
Роль директора у налагодженості співпраці є найважливішою. Чи директор буде адміністратором, чи лідером, який в змозі потягнути за собою тих вчителів, які навіть є консервативними.
         Сьогодні 25 січня 2019 року в Тетянин День в умовах модернізації української освіти одним із напрямків оптимізації освітнього процесу є його спрямування на демократизацію взаємовідносин учителя та учня. Тому стереотип: «Як діти можуть щось вирішувати? Дорослі знають краще!» - , сьогодні треба руйнувати. Наразі через діалог з учнями в школі з′являється більше довіри, діти не тікатимуть   чимшвидше після уроків додому і активніше будуть проявляти себе у шкільному житті. Треба проводити фасилітації, досліджувати думки дітей.






           Які сьогодні потреби та побажання самих дітей?
      Це питання і стало ключовим для зустрічі директора школи Кобилянської В.Л. з активом учнівського самоврядування, що відбулася у дружній атмосфері на демократичних засадах та принципах «педагогіки партнерства». Багато проблем було порушено: як вчителю стати другом дитини, як цю дружбу запалити благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного? Згадали не тільки про права, але закцентували увагу і на обов′язках трьох сторін трикутника «учні-батьки-вчителі». Щоб усі знаходились на одному березі річки, а не на різних.
           Тому вирішили, якщо у  школі діє щомісячна нарада при директорі з педагогами, де розв'язуються проблеми навчально-виховної діяльності, то чому не створити щомісяця зустрічі адміністрації закладу з активістами шкільного самоврядування під назвою «Коло однодумців». Щоб партнерство було дієвим Валентина Леонідівна запропонувала ввести у шкільний календар «День учня», який відзначався б у ІІ семестрі («День учителя» І семестр). Залишилося визначитися з датою. Цим нововведенням ми намагаємося створити атмосферу турботи і підтримки учнів, яка буде сприяти розвитку їхніх можливостей, задовольняти їхні інтелектуальні та емоційні потреби. 





           Такі форми роботи допомагають дитині чи підлітку оволодіти досвідом демократичних відносин у суспільстві, навичками управління собою, визначити своє місце та роль у житті колективу, вчать брати відповідальність за свою діяльність.
           А ми, сучасні вчителі, повинні враховувати їхні думки та навчитися чути їхні голоси?
          Бо саме дитиноцентризм є ключовим принципом сучасної школи.
                                                                                                                     



Немає коментарів:

Дописати коментар