06.06.23

Концептуальна модель виховної системи Барабойської гімназії Дальницької сільської ради Школа сприяння здоров’ю «Створи себе сам»





1.Загальні засади

Виховну концептуальну модель  спрямовано на збереження та зміцнення  здоров’я здобувачів освіти, формування культури здоров’я, позитивної мотивації щодо навичок здорового способу життя, здійснення навчання і виховання в інтересах особи і суспільства для всебічного розвитку духовно розвиненої, національно свідомої, фізично і психічно здорової, творчої особистості, що має активну громадянську життєву позицію.

Правові засади функціонування закладу як Школи сприяння здоровю визначені Конвенцією про права дитини, Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», указами Президента України «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян», «Про концепцію розвитку охорони здоровя населення України», національними програмами «Діти України», «Обдаровані діти», постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства».

2.Мета та завдання

Основною метою Школи сприяння здоров’ю є створення умов для навчання, виховання і розвитку учнів на основі збереження і зміцнення фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я, формування свідомого ставлення та громадянської відповідальності за стан свого здоров’я.

Основні завдання:

Ø створення психологічно комфортних умов для побудови взаємовідносин між субєктами навчально-виховного процесу  на принципах толерантності, демократизації і взаємоповаги;

Ø організація роботи педагогічного, батьківського колективу гімназії, учнівського самоврядування на виховання активної громадянської позиції учнів; формування патріота своєї Батьківщини через пропагування системи національних цінностей;

Ø формування у здобувачів освіти позитивної мотивації до здорового способу життя через створення соціального середовища сприяння здоровю; забезпечення учнів глибокими знаннями про власне здоровя;

Ø екологічне, валеологічне виховання особистості;

Ø впровадження здоровязбережних технологій в навчально-виховний процес; фізкультурно-оздоровча діяльність;

Ø видання друкованої продукції методичного характеру з досвіду роботи Школи сприяння здоровю;

Ø залучення громадськості, медиків, психологів, працівників різних служб та установ до проведення превентивних заходів щодо профілактики негативних проявів у дитячому та молодіжному середовищі, формування культури здоровя у підростаючого покоління.

3. Зміст, форми і методи організації роботи Школи сприяння здоров’ю «Створи себе сам»

Одним з важливих соціальних завдань сучасної системи освіти є створення сприятливих умов життя дитини, ефективного розвитку особистості. Учень повинен мати добрий функціональний стан як усього організму, так і окремих його систем, відчувати себе індивідуумом чоловічої чи жіночої статі, розуміти сенс життя в усвідомленні психічного і фізичного стану здоров’я. Для ефективного впровадження в навчально-виховний процес ідеї збереження здоров’я доцільно організувати заходи щодо популяризації здорового способу життя, культури здоров’я, оздоровчої діяльності навчального закладу:

v створення умов для повноцінного гармонійного розвитку особистості під час навчального процесу;

v залучення батьківської громадськості до пропаганди культури здоров’я, здорового способу життя; організація спільних заходів батьків і дітей із фізкультури, основ здоров’я, раціонального харчування;

v організація учнівських акцій, спрямованих на пропаганду здорового способу життя, профілактику паління, алкоголізму, наркоманії, СНІДу, запобігання насильству;

v виступи учнівської, вчительської, батьківської громадськості в пресі, перед громадою села, видання інформаційних листівок, брошур, інформаційних  газет, відеороликів тощо;

v організація батьківської освіти з проблем виховання здорової дитини в сімї; взаємодія школи і батьків у створенні здорового соціокультурного середовища для дітей;

v організація систематичного діагностичного обстеження учнів та вчителів та проведення моніторингу здоровя;

v організація роботи учнівського самоврядування в напрямку пропаганди здорового способу життя та культури здоровя;

v перетворення навчального закладу на центр екологічного виховання учнів у селі через організацію роботи екологічної стежки;

v виховання гідного громадянина України через залучення учнів до участі у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»),  роботи шкільного музею (кімнати мистецтв), проведення традиційних свят та конкурсів.

v організація фізкультурно-оздоровчої діяльності через участь у роботі спортивних гуртків, змаганнях, спартакіадах.

4.Управління та функції навчально-виховної діяльності

З метою ефективності управління формуванням в учнів навичок здорового способу життя  розподіл обовязків між учасниками навчально-виховного процесу  здійснюється:

o   на рівні адміністрації школи:

-         вироблення рекомендацій по впровадженню здоровязберігаючих технологій;

-         розробка технологій навчання та виховання;

-         узагальнення досвіду роботи, організація семінарів, тренінгів, конференцій, акцій;

o   на рівні класних керівників:

- валеологічна діагностика класу (листки здоровя, паспорти здоровя);

- організація позаурочних заходів щодо культури та збереження здоровя;

- робота з батьками з проблем виховання здорової дитини;

- координація роботи з профілактики девіантної поведінки учнів;

o   на рівні вчителів ОБЖ та «Основ здоровя»:

-         організація уроків культури здоровя;

-         профілактична робота щодо боротьби з шкідливими звичками;

-         валеологічна освіта учнів;

-         консультації для батьків та вчителів;

o   на рівні батьків:

-         оволодіння знаннями й навичками здорового способу життя;

-         всебічна допомога вчителям та учням у створенні позитивної мотивації щодо здорового способу життя;

-         допомога дітям в організації режиму праці й відпочинку, подоланні шкідливих звичок, передача позитивного соціального досвіду;

o   на рівні учнів:

-         створення позитивної мотивації щодо здорового способу життя;

-         організація праці й відпочинку з найбільшим ефектом для збереження здоровя;

-         надання першої долікарської допомоги;

-         уміння поводитися в надзвичайних ситуаціях;

-         оволодіння методами протидії стресовим ситуаціям, шкідливим звичкам.

5. Шляхи, умови та очікувані результати діяльності Школи сприяння здоров’ю «Створи себе сам»

Формування в учнів позитивної мотивації  на здоровий спосіб життя, свідоме ставлення до власного здоровя здійснюється через:

§  навчання елементарних правил здорового способу життя;

§  впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес: фізкультхвилинок, рухливих перерв, провітрювання та вологого прибирання класних кімнат, тренінгів, психологічної та педагогічної підтримки дітей, духовного та естетичного вдосконалення;

§  проведення масових оздоровчих заходів: походів, спортивних змагань, конкурсів, традиційних свят;

§  роботу з батьками, їх залучення до проведення шкільних валеологічних заходів.

Очікувані результати:

ü оздоровлення й упорядкування навколишнього середовища життя громади; створення безпечних і здорових умов життєдіяльності для громадян із системою життєвих цінностей;

ü істотне зниження рівня захворюваності дітей, підлітків, молоді;

ü зменшення впливу шкідливих звичок на здоровя дітей і молоді;

ü стимулювання в людей різного віку прагнення до здорового й безпечного способу життя;

ü зменшення ризику поведінки, що загрожує здоровю учнів.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар