Без
передбачення і плану в нашій справі працювати неможливо…
В.О.
Сухомлинський
Виживає не найсильніший і не найрозумніший, а
той, хто найкраще вміє
планувати та реагувати на
зміни! Сьогодні, коли знання
стають основним стратегічним ресурсом, особливого значення набуває здатність
людини функціонувати в інформаційно насиченому суспільстві, учитися впродовж
усього життя. Вміння крокувати в ногу з часом, є ключовим пріоритетом сьогодення. Держава потребує реформ, тому в українському суспільстві виникла потреба
змінити підходи до навчання молодого покоління. Головна
мета – створити школу, у
якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це
відбувається зараз, але й вміння застосовувати їх у житті. Це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої
думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути
відповідальними. Концепція «Нової
української школи» - це свого роду програма нововведень до середньої освіти у
державі, яка має за мету змінити підхід вчителів до навчання учнів, а самих дітей зробити не стільки «знаючих»,
скільки «думаючих» громадян. Та ефективне
здійснення навчального процесу, реалізація окреслених задач та досягнення
поставленої мети стають можливими лише за умови відповідності викладача цілому
ряду вимог. Серед критеріїв кваліфікованого викладача є, також, знання основних
принципів організації навчання та вміння здійснювати планування навчального
процесу, яким не приділяється належної уваги останнім часом, особливо у рамках сучасної
школи.
Саме
тому на базі ЗОШ I-III ступенів с. Барабой 04 квітня 2018 року відбувся
районний семінар керівників шкіл «Інноваційні підходи щодо планування роботи
навчального закладу на засадах Концепції Нової української школи», де було
розглянуто концептуальні підходи роботи навчальних закладів на засадах побудови
Нової української школи. Учасників семінару налаштувала на продуктивну роботу
та позитивний результат начальник відділу освіти Овідіопольської РДА К. В. Григораш, яка у привітанні наголосила
на бажанні бачити у кожному керівникові самореалізовану особистість, здатну
самовдосконалюватись. На важливості функції
планування, що відіграє неабияку роль у діяльності
закладу освіти зауважила завідувач КУ
«ОРМК» Т.В. Добровольська. Перспективне планування передбачає вибір мети,
розробку шляхів її досягнення. Наявність плану надає керівникові
впевненості, що він знає, який кінцевий результат має бути отриманий до певного
моменту часу, хто, коли та яких дій задля цього потрібно вжити і що їх буде
достатньо для досягнення бажаного результату.
Саме
від керівника закладу залежить на якому рівні буде створено освітній простір. Директор – це і вчитель, менеджер, прораб,
дипломат…, але не ролі визначають керівника, а стиль керівництва, командне
управління та делегування повноважень. Актуальність
цих питань розкрила завідувач НМЛ координатор роботи методичного
кабінету області кафедри менеджменту розвитку освіти ООІУВ А.С. Айрікян, яка
зауважила, що кожен управлінець має свою модель управлінської
діяльності, у кожного своє бачення та прагнення до реальних змін і по
відношенню до сучасного функціонування НЗ, і до себе, як до вчителя, так і до
керівника. Вміння бачити помилки, розвиватися, зростати, прагнення вчитися – це
стимул до змін.
У
процесі підходів до моделювання перспективного розвитку закладу та планування керівник обмірковує всі умови і
визначає організаційні заходи, спрямовані на покращення умов праці та
підвищення її продуктивності. Все це неможливо зробити без професійного аналізу
та діагностування психологічного мікроклімату педагогічного колективу. Цікаві результати
дослідження презентувала практичний психолог школи О.В. Голіченко, яка говорила
про фактори професійного вигорання серед
педагогічних кадрів та умови процесів
саморозвитку та самореалізації.
Директор
школи В.Л. Кобилянська та заступник директора з навчально-виховної роботи О.В.
Чурікова говорили про позитивні зміни,
що зазнала школа, їх виявилося чимало, та наголосили на тому, що школа
перебуває у стадії вдосконалення – і цей процес безупинний. Кожен директор мріє
створити школу, в якій будуть формуватися і продовжуватися традиції.
Керівники навчальних закладів обмінялися думками щодо бачення ними Нової української школи, обговорили реалії та перспективи планування, на
практиці створили нові моделі сучасних закладів освіти. Усі погодилися,
що суспільство формує нову систему цінностей, у якій володіння знаннями,
вміннями і навичками є необхідним, але недостатнім результатом освіти. Креативність
підходу до планування та практичність семінару дало змогу учасникам зрозуміти,
що сучасний вчитель має вміти орієнтуватися в
інформаційних потоках, освоювати нові технології, самонавчатися, шукати і
використовувати нові знання, що Нова українська школа – це школа для життя у
XXI столітті.
Немає коментарів:
Дописати коментар