20 жовтня у 8-Б класі було проведено урок англійської мови «Узагальнення та систематизація знань з модуля «НЕБЕЗПЕКА» вчителем Чуріковою Катериною Володимирівною. Прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці вчитель підібрала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становив певний інтерес для учнів.
На початку уроку, під час проведення мовленнєвої зарядки та підготовки до сприйняття навчального матеріалу, вчитель намагалася активізувати вже засвоєний лексичний матеріал та провести міні-бесіду за темою. Потім учні були ознайомлені з мапою уроку, на якій були позначені зупинки різних видів діяльності.
Наступний етап заняття став досить несподіваним для присутніх, але не для учнів. Під час роботи з аудіювання та говоріння ми почули досить досконалу англійську асистента вчителя Макогона Миколи Сергійовича, який розповів про своє перебування у туристичному пригодницькому таборі у Карпатах, про те, які види діяльності він там спробував, що його сподобалося найбільше, а також емоції та враження від відпочинку.
Школярам було запропоновано відтворити завдання за зразком. Для цього їм потрібно було працювати в парі, а обрали вони собі пару (співрозмовника), за допомогою програми Wordwall. Завдання містило парні закриті картки однієї тварини, яка знаходиться у небезпеці, ті, хто обрав однакову тварину - утворювали пару. Глибина інсайтів гімназистів, високий рівень мовленнєвої компетенції, злагодженість автономної командної взаємодії учнів вражали та викликали захоплення. Учні підійшли творчо до виконання даного завдання і тому досягли певних результатів, мали можливість оволодіти умінням спілкування, співпраці та взаємодопомоги.
На уроці домінували групові і колективні форми навчання. Для повторення граматичного матеріалу та удосконалення навичок його вживання учням були запропоновані вправи з використанням вивчених граматичних структур. Обрані два капітани Тимофій Кушко та Давид Аркуша створили свої команди та отримали пакунки небезпеки. Вони містили завдання різного рівня складності з коректним переходом від простих завдань до більш складних. Ми мали можливість побачити реальну педагогіку партнерства, коли учні обирають собі для роботи членів команди, а також виступають наставником, капітаном-коучем, модератором.
Сумлінність, активність та самостійність учнів досягалися за допомогою додаткових питань учителя. Під час повторення граматичного матеріалу учні показали достатні теоретичні знання, а також уміння їх практично використовувати під час виконання вправ, які влучно підібрала вчителька. Протягом даного етапу заняття школярі не лише сприймали певну суму знань, а брали активну участь у їх засвоєнні, опановували способи самостійного їх поповнення і розширення. А також вміло застосоване формувальне оцінювання, що має на меті оцінювання не результату, а процесу навчання, допомагає Катерині Володимирівні мотивувати учнів до вивчення іноземної мови, формувати в учнів упевненість у собі, здатність усвідомлювати відповідальність за власне учіння.
Катерина Володимирівна визначила оптимальний зміст уроку, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, які цілком забезпечили пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. Також учні дізналися, що 20 жовтня відзначається Всесвітній день лінивця та переглянули фрагмент мультфільму «Звірополіс», де Лінивець набирає номерний знак, який диктує Кролик. Ну а хто був досить уважним спромігся його повторити.
Організація розумової діяльності учнів на усіх етапах заняття, стимулювали пізнавальний інтерес учнів. Це урок дійсної інтеграції міжпредметних зв’язків - відбувався потужний потік інформації з біології та географії. За допомогою Wordwall учні робили віртуальні ставки та змогли перевірити наскільки добре вони знають факти про лінивців. А чи знали ви, що лінивці можуть обертати голову на 360 градусів? Що вони плавають втричі швидше, аніж пересуваються по землі? І що їхня шерсть покривається мохом від того, що вони повільно рухаються?
На занятті постійно звучала мова вчительки англійською (питання до учнів, фрази, направляючі хід уроку) та учнів (відповіді, переклади). Іноді використовувалася орієнтування на зорове сприйняття: записи на екрані, текст у підручнику. Для кращої організації сприйняття вчителька завжди чітко і голосно промовляла текст, звертала увагу учнів на ключові моменти в складанні англійських фраз, правила. Іноді, якщо учні не могли перевести фразу, їм давався переклад українською мовою. Вчителька заохочує учнів розмовляти іноземною мовою, вітаючи їхню сміливість, намагання та зусилля, адаптує своє мовлення до рівня розуміння дитиною. Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.
Учні та всі присутні були захоплені уроком, стежили за кожним рухом викладача, активно долучалися до роботи. Урок був побудований на співробітництві вчителя і учнів, в результаті пройшов успішно і цікаво.
Урок Катерини Володимирівни був яскравим прикладом потужного впливу за допомогою іноземної мови та літератури на світогляд учнів, формування їх цінностей.
Немає коментарів:
Дописати коментар