У світлий тиждень Великодня в стінах гімназій відбулася неординарна педагогічна рада під назвою «Освітній панетоне». Захід об'єднав педагогів у дві творчі команди з символічними назвами – «Світло» і «Надія», які занурилися в дослідження компетентнісного підходу в розробці сучасного уроку через унікальну призму кулінарних традицій.
Педагоги почали з обговорення сутності компетентнісного підходу в освіті та його актуальності для сучасної школи. Команди провели паралелі між філософією Нової української школи та процесом створення італійського панетоне – потребують терпіння, підтримки, поетапності, якісних продуктів і творчого підходу.
Цікавим елементом педради стало порівняння традиційної української паски та італійського панетоне. Учасники визначили їх відмінності не лише в рецептурі, але й у культурному значенні, забезпечивши аналогію з традиційними та інноваційними освітніми підходами.
Практична частина педради включала трансформацію традиційних навчальних завдань у компетентнісні. Педагоги працювали над розробкою завдань, які розвивають критичне мислення, креативність та практичні навички учнів, подібно до того, як різні вмісти надають панетоне його неповторного смаку.
Найзахопливішою частиною заходу став проєкт «Панетоне vs Паска», де команди створювали власні «рецепти» – паски й панетоне. Педагоги розробили детальні рецепти обох виробів, обґрунтовуючи вибір кожного компонента, провели економічний аналіз, розрахувавши собівартість продукції, дослідили прибутки і негативну шкоду для здоров'я, розвиваючи знання з хімії та біології, створили рекламні стратегії, використовуючи маркетингові та психологічні прийоми.
Кульмінацією проєкту став «продаж», під час якого команди презентували свої вироби, використовуючи розроблені рекламні стратегії. Педагоги демонстрували, як подібні проєкти можна впроваджувати на уроках, розвиваючи в учнів підприємницьку, математичну, здоров’язбережувальну, комунікативну, інформаційну та соціальну компетентності.
Учасники дійшли висновку, що сучасний урок, як і якісний панетоне, має поєднувати традиції з інноваціями, базуватися на глибоких знаннях предметів і сприяти практичному застосуванню отриманих навичок.
«Освітній панетоне» став яскравим прикладом того, як творчий підхід до методичної роботи стимулює професійний розвиток педагогів і сприяє впровадженню компетентнісного підходу в освітній процес. Педагоги не тільки оновили своє розуміння сучасних освітніх методик, але й отримали конкретні інструменти для їх впровадження на уроках.
Така форма проведення педагогічної ради демонструвала, що навчання може бути одночасно глибоким і захоплюючим, інтегрованим і практично орієнтованим – саме таким, яким воно має бути для сучасних учнів в Новій українській школі.
Голіченко Ольга Вікторівна: «Сьогоднішня педрада під назвою "Освітній панетоне", вкотре, вразила цікавими методами та формами роботи. Вчилися гармонійно поєднувати знання, уміння та навички, а саме, формувати ключові компетентності здобувача освіти. Мені сподобалось бути в ролі учня на сучасному уроці, а саме готуватися до випікання традиційного українського Великоднього пасхального хлібу та італійського солодкого різдвяного хлібу - панетоне. Отже, все має свою структуру і структура компетентнісного (сучасного) уроку тісно пов'язана із життєвими ситуаціями і передбачає практичне застосування здобутих знань. Тому компетентнісно орієнтовні завдання, які виконувались сьогодні, були підібрані на вирішення загально значимої проблеми і показали, як отримані навички та знання, можна застосовувати в багатьох аспектах життя.
Без перебільшення скажу, що це збагачує досвідом і розвиває soft skille, що є запорукою досягнення успіху у будь якій сфері діяльності.
Дякую всім колегам, освітнього хабу Барабойської гімназії за новий досвід та позитивні емоції!»
Андрейку Олена Леонідівна: «Сьогодні в нашій гімназії відбулася педагогічна рада присвячена впровадженню компетентнісного підходу в освітній процес. Захід пройшов у цікавому інтерактивному форматі з елементами гри та практичних завдань.
Педагогічний колектив розділився на дві команди для порівняльного аналізу традиційного та сучасного уроку. Учасники детально розглянули структуру, етапи та методичні особливості обох підходів, що дозволило наочно продемонструвати переваги компетентнісно орієнтованого навчання.
Важливою частиною педради став відкритий урок з геометрії, який провела вчитель математики Мурашко Ніна Павлівна. Вона продемонструвала колегам зразковий урок з дотриманням усіх необхідних етапів сучасного компетентнісно орієнтованого заняття. Педагоги мали можливість побачити практичне застосування інноваційних підходів та переконатися в їхній ефективності.
Особливо творчим виявилося практичне завдання, де команди демонстрували застосування компетентнісного підходу на конкретних прикладах. Перша команда розробила презентацію-продаж української паски, а друга — італійського панетоне. Учасники проявили неабияку креативність, створюючи "рецепти успішного уроку" з використанням кулінарних метафор.
Завершилася педрада у теплій атмосфері — за чашкою ароматного чаю колеги мали можливість поділитися враженнями та обговорити отримані знання, насолоджуючись смачною паскою та панетоне, які стали символічним втіленням різноманіття педагогічних підходів.
Такий формат проведення методичного заходу не лише сприяв кращому засвоєнню матеріалу, але й згуртував колектив та надихнув учителів на впровадження інноваційних підходів у свою педагогічну практику.»
Бабич Олександра Сергіївна: «Під час Великоднього світлого тижня в нашій школі відбулася незабутня педагогічна нарада, присвячена розвитку компетентностей вчителів. Захід пройшов у святковій атмосфері тепла й дружби.
Окрім інтелектуальної роботи, ми вправлялися у практичних навичках: розраховували собівартість великодніх пасок, тренувалися продавати та купувати продукти. Це дозволило нам краще відчути зв'язок між реальним життям і навчальним процесом.
Особливим моментом наради стало обговорення традиційних і сучасних тенденцій святкування Великодня: ми порівнювали класичну українську паску та італійську панетоне. І на завершення нас чекав приємний сюрприз - чай з ароматною паскою та ніжним панетоне. За чашкою теплого чаю ми ділилися емоціями, і цей момент став чудовим підсумком зустрічі. Ця нарада надала не лише нові знання, але й заряд енергії та натхнення для подальшої роботи."
Немає коментарів:
Дописати коментар