Виконуючи завдання і реалізуючи основні
принципи виховної роботи колектив ЗОШ I-III ступенів у І семестрі 2019 - 2020
н.р. орієнтувався на нормативно – правову базу з питань
виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та
молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку
освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини»
та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки
України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування. Виховна робота педагогічного колективу ЗОШ I-III
ступенів у І семестрі 2019 - 2020 н.р була підпорядкована темі «ГАРМОНІЗАЦІЯ ЗДОРОВ'Я, ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ВСЕБІЧНО РОЗВИНЕНОЇ
ОСОБИСТОСТІ» .
В основу діяльності ЗОШ I-III ступенів с. Барбой за І семестрі 2019 - 2020 н.р покладено принцип гуманізму, демократизму, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Виховна робота була
спрямована на вирішення таких завдань:
- створення умов для розумового, духовного,
морального, фізичного розвитку учнів;
- турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового
способу життя;
- естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з
складових підготовки учнів до дорослого життя;
- продовження спільної роботи психолого - педагогічної
служби з педагогами, учнями, батьками;
- виховання громадсько - патріотичних якостей завдяки
продовженню краєзнавчої та воєнно - патріотичної роботи.
Над
реалізацією мети і завдань виховної роботи в ЗОШ I-III ступенів с. Барабой
у І семестрі 2019 - 2020 н.р працювало 13 класних керівників 1 - 11
класів, педагог - організатор, заступник директора з НВР, заступник директора з
ВР, соціальний педагог. Аналіз
стану виховної роботи в ЗОШ I-III ступенів с. Барабой у І семестрі 2019 - 2020 н.р
показав, що педагогічний колектив школи в своїй роботі використовує основні
нормативні документи про школу, плідно працює у напрямку національного та
громадянського виховання учнів, формування у них свідомого ставлення до
навчання і праці, створення життєдіяльних класних колективів.
ПРІОРИТЕТНИМИ НАПРЯМКАМИ РОБОТИ БУЛИ:
-
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯСтежками історії або екскурсія до музею!
РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ
ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ
ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ
МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ
ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ
ОХОРОНА ЖИТТЯ
ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
ї
ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ
СПІВРОБІТНИЦТВО СіМ'ї І ШКОЛИ
Досягнення
єдності педагогічних вимог сім'ї та школи покладено на педагогічний колектив.
Для цього використовують різноманітні форми співробітництва: індивідуальні,
групові, колективні. Індивідуальні
форми роботи дозволяють встановити особистий контакт вчителя з усіма батьками,
з'ясувати сутність педагогічної позиції сім'ї, тактовно допомогти батькам
зрозуміти і виправити помилки, якщо вони є, або використати, зробити надбанням
усіх кращий досвід сімейного виховання, або вжити рішучих заходів щодо
оздоровлення виховної ситуації в сім'ї. У цьому розділі
робота проводилась у відповідності з напрямком «Ціннісне ставлення до сім'ї,
родини, людей». Тематика бесід, виховних годин , інших заходів відповідали
рекомендаціям, які були надані в плані виховної роботи школи на
2019-2020 н.р. Проводились загальношкільні батьківські збори, на
яких обговорювались питання про основні напрямки навчально-виховної роботи у
2019-2020 навчальному році, національно-патріотичне виховання, організація
роботи з попередження дитячого травматизму та профілактики правопорушень і
злочинів, організація харчування. На класних батьківських зборах обговорювались
питання профілактики дитячого травматизму, зв’язку між поведінкою та
успішністю в навчанні, відповідальності сім’ї за збереження здоров’я
дитини. Протягом навчального року з метою проведення просвітницької роботи з
учнями та батьками з питань безпеки життєдіяльності відбувалися зустрічі
з лікарями, представниками правоохоронних органів, служби з
надзвичайних ситуацій.
Робота в галузі соціального захисту дітей
пільгових категорій проводилась у відповідності з Законами України «Про
освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про
забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та
дітей, позбавлених батьківського піклування», Закону України «Про внесення змін
до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за неналежне
виконання обов'язків стосовно охорони життя та здоров'я дітей, а також за
зловживання опікунськими правами» від 23.09.2010 № 2556-VI»; Указів Президента України; постанов
Кабінету Міністрів України, інших нормативних документів.
Протягом семестру
на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові школи та засіданнях МО
класних керівників розглядались питання щодо соціального захисту
дітей пільгових категорій. На початку навчального року була
оновлена база даних дітей пільгових категорій. Контролювалося
проведення медичних оглядів та працевлаштування дітей-інвалідів,
своєчасно надано копії довідок з місця навчання дітей.
Здійснюються заходи
по оздоровленню дітей пільгових категорій у пришкільних таборах.також у таборах
відпочинку
«Артек», «Альбатрос» та
«Молода гвардія» .
Забезпечено участь
дітей пільгових категорій у районних та міських заходах, присвячених
Міжнародному Дню захисту дітей, новорічних святах тощо.
На кожну
дитину пільгової категорії оновлено «Соціальний паспорт» з встановленим пакетом
документів.
Контролюється безкоштовне
харчування дітей з малозабезпечених родин.
Створено
комісію з використання фонду загального обов’язкового навчання, завданням якого
є контроль стан виховної роботи з дітьми пільгового контингенту, в тому числі,
робота класних керівників. У школі створена комісія з
соціального захисту дітей з багатодітних та неповних сімей.
ПРОФІЛАКТИКА та ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРАВОПОРУШЕНЬВ основу роботи адміністрації та педагогічного колективу з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх покладено план заходів Міністерства освіти і науки щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 року № 1209 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень» .
В школі розроблено
систему роботи з профілактики правопорушень.
Вона складається з
наступного:
Робота Ради
профілактики правопорушень:
Розгляд питань
впливу сім’ї на виховання.
Розгляд конкретних
правопорушень.
Постановка на
шкільний облік правопорушників.
Робота з сім’ями
групи ризику
Організація
контролю за станом відвідування учнями школи:
На виконання ст.6
Закону України «Про загальну середню освіту», ст.19 Закону України «Про охорону
дитинства», ст. 53 Конституції України, з метою охоплення учнів школи навчанням
та контролю за відвідуванням навчальних занять учнями школи в навчальному закладі
здійснюється систематична робота. Стан відвідування навчальних занять учнями
школи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи, класних
керівників. В школі здійснюється систематичний контроль за відвідуванням учнями
навчальних занять. Ведеться журнал обліку пропущених уроків, куди черговий
вчитель щодня вносить дані з класних журналів. З учнями і батьками проводяться
бесіди, регулярна профілактична робота з попередження пропуску уроків без
поважних причин. Регулярні лекції, бесіди, зустрічі з представниками правохороних органів.
УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ
У I семестрі 2019-2020 навчальному році активно діяло учнівське самоврядування, президентом якого обрано Кушка Анатолія учня10 класу. На засіданнях учнівського самоврядування обговорювалися питання: відвідування учнями школи, поведінка учнів у школі, шкільна форма, дозвілля учнів під час перерв, підготовка до загальношкільних свят; презентація виконання обов’язків президента та членів учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування діяло за оеремим планом, складеним педагогом-організатором Под*ячевою Л.Л. Під час роботи нового складу учнівського самоврядування було проведено такі засідання. Детальніше Засідання учнівського комітету
https://informatematuk.blogspot.com/У I семестрі 2019-2020 навчальному році активно діяло учнівське самоврядування, президентом якого обрано Кушка Анатолія учня10 класу. На засіданнях учнівського самоврядування обговорювалися питання: відвідування учнями школи, поведінка учнів у школі, шкільна форма, дозвілля учнів під час перерв, підготовка до загальношкільних свят; презентація виконання обов’язків президента та членів учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування діяло за оеремим планом, складеним педагогом-організатором Под*ячевою Л.Л. Під час роботи нового складу учнівського самоврядування було проведено такі засідання. Детальніше Засідання учнівського комітету
ММО класних керівників
Планування роботи класних керівників проводилося у
відповідності до річного плану виховної роботи та плану роботи ММО класних керівників. Очолює ММО класних керівників Под*ячева Л.Л. Проблема, над якою працює ШМО класних
керівників: "Діяльність класного керівника щодо створення умов
для формування здоров’язберігаючої компетентності та самореалізації особистості, розвитку
духовного, інтелектуального потенціалу
учнів"
Виховна
робота в школі мала чіткий та цілеспрямований характер, що давало можливість
здійснювати плідну діяльність у наступних напрямках: національно-патріотичне
виховання, громадське виховання, робота з обдарованими учнями, розвиток творчої
особистості, соціальний захист дітей, формування навичок здорового способу
життя, робота з батьками, робота з дітьми девіантної поведінки, робота з
профілактики дитячого травматизму, робота з попередження правопорушень.
З метою надання дієвої допомоги класним керівникам
протягом навчального року проводились наради та консультації з питань
організації та здійснення виховної роботи в класних колективах. Заступник
директора з навчально-виховної роботи, педагог-організатор, класні керівники
брали участь у районних, міських заходах з питань виховання.
Протягом навчального року згідно з планом роботи
проводились засідання методичного об’єднання класних керівників, де визначалися
напрямки, цілі, форми та методи виховної роботи, шляхи досягнення більшої
ефективності виховного процесу.
ЗАСІДАННЯ
1 засідання
Дата: 30 серпня 2019 року
ЗАСІДАННЯ
1 засідання
Дата: 30 серпня 2019 року
Тема: «Стратегічні напрями виховання в освітньому просторі сьогодення».
Мета: Організація та планування; визначення пріоритетних
напрямків роботи.: провести аналіз роботи методичного об’єднання класних
керівників за 2018/2019 н.р.;
ознайомитися з організацією навчально-виховного процесу у 2019/2020 н.р.;
погодити план роботи методичного об’єднання класних керівників на 2019/2020
н.р.; виявити труднощі в роботі та надати допомогу для їх подолання.
2 засідання
Дата: 26 листопада
Тема: « Діяльність педагогічного колективу щодо забезпечення умов для самореалізації
особистості відповідно до її здібностей,
інтересів.»
Мета: Упроваджувати в роботу педагогічного колективу
інноваційні виховні технології з формування національної свідомості,
патріотизму та загальнолюдської моралі учнів; ознайомити з новими формами та
методами роботи класних керівників.
Виховні заходи, що проводились протягом навчального року,
були різноманітними, відповідали віковим особливостям учнів, сприяли розвитку
творчих здібностей та ініціативи школярів.
Учні школи постійно брали участь у масових заходах, що
проводилися на районному, міському та обласному рівнях.
У роботі з
дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній
рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці
учасників навчально-виховного процесу», нормативних документів управління
освіти з питань безпеки життєдіяльності учнів. Класні керівники
вчасно проводили з учнями інструктажі з техніки безпеки, заходи в рамках
тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження
життя та здоров’я, робили відповідні записи в журналах встановленої
форми, класних журналах.
До пам’ятних та
знаменних дат класні керівники, педагоги-організатори та члени учнівського
парламенту проводили інформаційні години, разом з учнями створювали виставки,
стіннівки, інформаційні листи, поповнювали шкільний сайт. На виконання
статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну
середню освіту» педагогічним колективом проводилася робота з організації контролю за відвідуванням учнями
навчальних занять, а саме: класні керівники щоденно ведуть облік відвідування учнями навчальних занять, дані якого
фіксуються у книзі обліку відвідування занять. Інформація
про пропуски окремих учнів використовується на засіданнях
Ради профілактики, для індивідуальних бесід з учнями та батьками, під час
проведення батьківських зборів.
РОБОТА ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ
Впродовж зазначеного періоду робота музею під керівництвом Гергелєвої Л.С. здійснювалася згідно з Законом України «Про музеї та музейну справу», «Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно- патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», Листом МОН України «Про вшанування Героїв України – учасників АТО» і була спрямована на ознайомлення вчителів, батьків та гостей з історією, звичаями й традиціями навчального закладу та села. Постійно проводилися оглядові й тематичні екскурсії, інформаційні п’ятихвилинки, індивідуальні консультації. Дієвим та ефективним засобом поєднання традиційних та інноваційних форм у навчально-виховній роботі музею є пошукова та дослідницька діяльність учнів. За результатами такої роботи гуртка екскурсоводів, пошукових груп учнів 1-11 класів, батьківської та вчительської громади зібрано творчі проекти та тематичні екскурсії «Подих шкільного життя», «Сторінками історії с. Барабой». Учні із задоволення відвідують музей, поповнюють колекцію експонатів та цікавляться історією свого краю!
Впродовж зазначеного періоду робота музею під керівництвом Гергелєвої Л.С. здійснювалася згідно з Законом України «Про музеї та музейну справу», «Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно- патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», Листом МОН України «Про вшанування Героїв України – учасників АТО» і була спрямована на ознайомлення вчителів, батьків та гостей з історією, звичаями й традиціями навчального закладу та села. Постійно проводилися оглядові й тематичні екскурсії, інформаційні п’ятихвилинки, індивідуальні консультації. Дієвим та ефективним засобом поєднання традиційних та інноваційних форм у навчально-виховній роботі музею є пошукова та дослідницька діяльність учнів. За результатами такої роботи гуртка екскурсоводів, пошукових груп учнів 1-11 класів, батьківської та вчительської громади зібрано творчі проекти та тематичні екскурсії «Подих шкільного життя», «Сторінками історії с. Барабой». Учні із задоволення відвідують музей, поповнюють колекцію експонатів та цікавляться історією свого краю!
ПРІОРИТЕТИ У ВИХОВНІЙ РОБОТІ ШКОЛИ
На сучасному етапі становлення і розвитку держави перед школою постає
складне і відповідальне завдання – формування людини нового типу,
інтелектуальної, творчої, ініціативної й активної, самостійної, гармонійно розвиненої,
свідомої особистості з громадянською позицією, почуттям національної гідності,
готової до конкретного вибору свого місця у житті.
Завдання сучасної школи не просто дати учневі багаж знань, умінь і навичок,
а й зробити його компетентним, тобто здатним самостійно здобувати і
використовувати знання в різних життєвих ситуаціях; готовим брати на себе
відповідальність; бути активним у суспільному житті; таким, що поважає чужу
історію та культуру. Усе це потребує переорієнтації процесу навчання на розвиток
особистості учня і проведення цієї ідеї через усі компоненти навчання: від
цілей, змісту, позицій учасників навчальної взаємодії, форм, методів,
технологій навчання до оцінювання навчальних досягнень учнів.
Основні орієнтири виховання учнів та
пріоритетні напрямки виховного процесу
перегукуються між собою.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і
держави· національно-патріотичне і громадянське виховання, яке здійснюється з
метою формування в учнівської молоді рис громадянина України, вироблення
національного патріотизму, глибокого розуміння громадянського обов'язку, пошани
до Конституції України, державних символів; правове виховання спрямоване не
тільки на поінформованість учнів про міжнародні та державні акти, що гарантують
і забезпечують права і свободи людини, але й на вироблення стійких навичок
застосування цих законодавчих положень;
Ціннісне ставлення особистості до себе фізичне
виховання, має на меті утвердження принципів здорового способу життя, що
впливає на загальне підвищення стану здоров'я українського суспільства та без
якого повноцінний розвиток учнівської молоді неможливий.
Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини,
людей сімейне виховання – завдання якого полягає у гармонійному всебічному
розвиткові дитини в умовах взаємозв’язку впливів родини і школи; морально-етичне
виховання, мета заходів якого полягає у виробленні потреби поводити себе згідно
з моральними нормами, прийнятими в суспільстві, наслідування кращого досвіду
попередніх поколінь, традицій сім'ї, родини, народу з усвідомленням
загальнолюдських пріоритетів;
Ціннісне ставлення особистості до праці є важливою
складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та
учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій
активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних
законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої
діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин,
сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Ціннісне ставлення особистості до природи екологічне
виховання, завдання якого полягає у формуванні в учнів усвідомлення того, що
людина — частина природи, почуття відповідальності за стан навколишнього
середовища, виховання культури поведінки, формування практичних вмінь та
навичок дбайливого ставлення до природних багатств;
Ціннісне ставлення особистості до культури і
мистецтва· художньо-естетичне виховання передбачає ознайомлення учнів школи з
народним мистецтвом, пісенним та поетичним фольклором, звичаями та традиціями
українського народу. Велике значення в художньо-естетичному виховання відіграє
збереження і розвиток місцевих традицій народного мистецтва.
Аналіз
виховних заходів показує, що виховна робота в ЗОШ I-III ступенів с. Барабой проводиться на належному рівні. У класах створюються сприятливі умови для
інтелектуального, духовного, морально-етичного, фізичного розвитку школярів.
Учням надається можливість реалізувати власні творчі здібності в різних видах
діяльності: ігровій, фізично-оздоровчій, суспільно-корисній,
національно-громадській, навчально-пізнавальній та духовно-етичній.
Однак всім потрібно попрацювати над покращенням поведінки учнів і запізнення
на уроки та взагалі відвідування навчальних занять учнями, долучати до даної проблеми школи, батьків,
громадськість. Успіх виховного процесу залежить від стосунків між педагогом і учнем,
які повинні будуватися на підставі співдружності і ділового партнерства.
Вчитель і учень – рівноправні суб’єкти навчально-виховної діяльності. Тому слід
більшу уваги приділяти стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів,
їх оптимальної участі в суспільній діяльності у справі виховання. Зважаючи на вищезазначине маємо такі завдання на наступне півріччя:
Завдання виховної роботи на II семестр 2019-2020 навчального року:
1. Забезпечити подальший розвиток учнівського самоврядування,
широкого залучення його до вирішення питань організації навчально-виховного
процесу, розвитку громадянської активності, організації здорового способу
життя.
2. Продовжити роботу над побудовою виховної системи школи
спрямованої на виховання патріотизму, громадянських та державних позицій у
дітей та молоді.
3. Сприяти створення в навчальному закладі
здоров’язберігаючого середовища – оптимальних умов для навчання, виховання,
фізичного розвитку дітей.
4. Підтримка обдарованих дітей і молоді, розвиток у них творчих здібностей, формування навичок
самоосвіти і самореалізації особистості шляхом участь у загальнорайонних та
міських заходах, конкурсах, виставках.
5. Активізувати роботи по узагальненню педагогічного
досвіду класних керівників. Створити на сайті школи єдину базу методичних
матеріалів та розробок з виховної роботи.
6. Впроваджувати в роботу класних керівників сучасні
інноваційні технології.
7. Надавати якісну соціально-психологічну допомогу
дітям вразливих категорій: тим, хто виховується у неблагополучних, кризових
сім’ях, схильним до протиправної поведінки, суїциду, проявів жорстокості та
насилля, дітям, які потрапили в складні життєві обставини, пережили чи
переживають втрати, стреси, які стали жертвами насилля з боку батьків, інших дорослих
чи однолітків.
8. Підвищити рівень сімейного виховання в навчальному
закладі та рівень профілактично-консультативної роботи серед батьківської
громади.
Школа – це цілий
світ багатьох цікавинок: в ньому знайдеться місце для кожного з вас не тільки
за партою, але й на спортивному майданчику, вашим творчим талантам на сцені, і
вашим шедеврам майстерності на наших виставках! Двері школи відкриті для
всіх.
Немає коментарів:
Дописати коментар