![]() |

З метою забезпечення ефективності
освітнього процесу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного
навчання в закладах загальної середньої освіти, утворюється команда
психолого-педагогічного супроводу (КППС).
Психолого-педагогічний супровід –
це комплексна система заходів з організації освітнього процесу і розвитку
дитини, передбачена ІПР.
ЗАВДАННЯ КОМАНДИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
збір інформації про особливості
розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення,
реалізації та моніторингу виконання ІПР;
визначення напрямів
психолого-педагогічних, корекційно- розвиткових послуг, що можуть бути надані в
межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, і забезпечення надання цих
послуг;
розроблення ІПР для
кожної дитини з ООП і моніторинг її виконання з метою коригування та визначення
динаміки розвитку дитини;
надання методичної підтримки
педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
створення належних умов для
інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
проведення консультативної роботи з
батьками дітей з ООП щодо особливостей їхнього розвитку, навчання і виховання;
проведення
інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних
працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення
прав дитини, формування дружнього і неупередженого ставлення до дітей з ООП.
СКДАД ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
Склад КППС визначається з
урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.
постійні учасники: директор
або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів
(класний керівник), учитель-предметник, асистент учителя, практичний психолог,
соціальний педагог, учитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з
ООП), вчитель-реабілітолог і батьки або законні представники дитини з ООП та
інші;
залучені фахівці: медичний
працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи
соціального захисту населення, служби у справах дітей та інші.
Загальне керівництво КППС
покладається на директора або заступника директора з навчально-виховної роботи,
який несе відповідальність за виконання покладених на КППС завдань і розподіл
функцій між її учасниками.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КОМАНДИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
Робота КППС здійснюється в межах
основного робочого часу працівників.
Однією з організаційних форм
діяльності КППС є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів
упродовж навчального року. У разі потреби скликаються позачергові засідання.
Ініціювати позачергове засідання КППС може будь-хто з її учасників.
Головою засідання КППС є директор
або заступник директора з навчально- виховної роботи в закладі загальної
середньої освіти.
Рішення засідання КППС приймаються
за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника
відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від
загального складу). Рішення засідання КППС оформлюється протоколом, який веде
секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем і всіма
учасниками засідання. Секретар призначається із числа складу постійних
учасників КППС.
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ КППС
повага до індивідуальних
особливостей дитини з ООП;
дотримання інтересів дитини з ООП,
недопущення дискримінації та порушення її прав;
командний підхід;
активна співпраця з батьками дитини
з ООП, залучення їх до освітнього процесу і розробки ІПР;
міжвідомча
співпраця.
Відповідно до
висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за
наявності), КППС складає ІПР дитини з ООП упродовж двох тижнів з моменту
початку освітнього процесу. ІПР узгоджується з батьками і затверджується
керівником закладу освіти.
КППС переглядає ІПР з метою її
коригування і визначення прогресу розвитку дитини у закладі загальної середньої
освіти двічі на рік (у разі потреби – частіше).
Відповідно до особливостей розвитку
дитини з ООП КППС розробляє ІНП та ІПР у закладі загальної середньої освіти.
КППС визначає способи адаптації (у разі потреби модифікації) освітнього
середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей і з урахуванням
індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.
Надання психолого-педагогічних,
корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і
групових занять. У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР КППС звертається
до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.
КППС формує та узгоджує з батьками
розклад психолого-педагогічних, корекційно- розвиткових занять дитини з ООП, що
проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та/або залученими
фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право
здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.
Отже, КППС- це
взаємоузгоджена комплексна діяльність фахівців за участі батьків дитини з ООП,
спрямована на створення необхідних умов в освітньому процесі, з метою розвитку
особистості дитини, засвоєння нею знань, умінь і навичок, її самореалізації та
соціалізації.
Особливістю діяльності КППС є
індивідуальний підхід до вирішення завдань особистісного розвитку, навчання і
виховання дитини.
Результативність КППС залежить від
координованості дій усіх її членів. В основі діяльності КППС є
міждисциплінарний підхід, що передбачає взаємодію спеціалістів багатьох галузей
(загальна і спеціальна освіта, соціальна педагогіка, психологія тощо) та дає
змогу комплексно організувати процеси розвитку, виховання, навчання і
соціалізації дитини.
Для досягнення найкращого
результату соціалізації та навчання дитини надзвичайно важливо сформувати
позитивні стосунки між учасниками КППС.
Немає коментарів:
Дописати коментар