Безумовно, цікавим, таким, що збуджує розум та уяву, розширює кругозір став наступний етап – дослідницька діяльність з виготовлення фільтра за допомогою якого школярі очищували воду. Діти з легкістю виконують те, що викликає в них інтерес, а коли навчання цікаве, тоді воно й ефективне. Вміло й невимушено Ольга Геннадіївна поєднала фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною, вправно були заохочені індивідуальні здобутки у навчанні кожного учня. Вчитель доцільно використала наочність і технічні засоби навчання, які знаходяться в кабінеті.
При вивченні нового матеріалу діти довідалися, що печінка виконує понад 500 функцій необхідних для існування людини. Визначали, які продукти корисні для печінки; сформулювали правила, як людині дбати про здоров’я своєї печінки. Продовження вивчення нового матеріалу відбувалося за допомогою гри «Шкідливе&корисне», працюючи у парах на картках школярі червоним кольором позначали шкідливу їжу, зеленим – корисну. Вчитель відтворював раніше вивчений матеріал, відновлював в пам’яті опорні знання учнів використовуючи таблиці, картки, малюнки. Працюючи в робочому зошиті, Ольга Геннадіївна систематично створювала пошукові ситуації, спонукаючи дітей самостійно знаходити шляхи до виконання завдання і, що дуже важливо, доводити їх правильність.
Протягом заняття спостерігався динамічний перехід від одного виду роботи до іншого. Всі етапи заняття гармонійно об’єдналися під загальним гаслом «Бережи одежу знову, а здоров'я змолоду». Діти достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху. Протягом вивчення нового матеріалу виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів. Ефективно було організовано самостійну діяльність учнів у поєднанні з елементами самоосвіти та самовиховання. Вчитель приділяла увагу кожній дитині, до роботи були залучені всі учні. Беззаперечно, вчитель – професіонал, має глибокі знання й уміло передає їх учням. Школярам була надана можливість порівняти й оцінити різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учитель мотивував навчальну діяльність кожної дитини, підкреслюючи необхідність знань у повсякденному житті. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів.
Після цього було проведено руханку, яка додала дітям не лише активності та підвищила їхню працездатність, але й діти з’ясували, що хот-дог, хоч і «запалював» та смачно виглядав, але все ж відноситься до їжі, яка шкодить і печінці, і здоров’ю в цілому.
Для закріплення набутих знань діти передивилися відеоролик – поради дієтолога та з’ясували, що потрібно печінці, щоб бути здоровою, де учні змогли застосувати набуті на уроці знання. Різного роду завдання, що їх виконували діти, розвивали пізнавальну активність, спонукали до аналізу і логічних дій. Протягом всього уроку дітям було цікаво та комфортно. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, здійснювали пошукову діяльність, висловлювали повагу до чужих поглядів, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку, були товариськими.
Найголовніше, на нашу думку, те, що учні показали уміння спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, рефлексії тощо. Успіх залежав від підготовки та попередньої системної і кропіткої роботи вчителя й учнів, а також змістовної роботи над розвитком мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду. На етапі узагальнення і систематизації знань Ольга Геннадіївна використала вправу «Лабіринт» (на індивідуальних картках) учні шукали, що ж любить печінка і визначили, що печінка любить фізкультуру. Тому не дивно, що наступним завданням була вправа «Потренуй свою печінку» - виконання фізичних вправ.
Немає коментарів:
Дописати коментар