Хочу поділитися враженням від відвіданого нестандартного заняття української мови у 8-А класі, присвяченого темі «Вставні слова, словосполучення та розділові знаки при них», який провела Тихевич Анастасія Віталіївна. Особливістю уроку стало поєднання навчального матеріалу з творчою діяльністю до Дня каракулів, що зробило процес засвоєння граматичних правил захоплюючим і запам’ятовуючим.
Вчителька розпочала заняття з емоційного налаштування, адже коли в учнів позитивний настрій, потяг до навчання зростає. Учням були представлені слова Тараса Шевченка: «Ну що б, здавалося, слова... Слова та голос — більш нічого. А серце б'ється, ожива, як їх почує». Ці рядки створили особливу атмосферу, наголошуючи на важливості кожного слова та його розташування у реченні. Анастасія Віталіївна пояснила, що вставні слова, подібні до «каракулів», можуть змінювати або доповнювати основне значення висловлювання, надаючи йому особливого забарвлення. Поєднавши граматичну тему з Днем каракулів, учні отримали творче завдання: створити власні каракулі, які б візуально представляли вставні слова. Наприклад, слово «безперечно» втратилося на впевнений, чіткий малюнок, а «можливо» — на мрійливу хвилю лінію з крапками. Кожен учень презентував свій малюнок, пояснюючи, чому саме так він зобразив конкретне вставне слово.
Цікавим елементом заняття стало використання штучного інтелекту. За допомогою спеціального застосування школярі генерували речення, в яких потім ідентифікували та аналізували вставні слова. Також ШІ допоміг створити візуалізацію різних речень із вставними конструкціями, що сприяло кращому розумінню розділових знаків.
Для закріплення теоретичного матеріалу було використано «кросенс» — асоціативну таблицю з дев'яти зображень. Кожне зображення символізувало певну групу вставних слів (впевненість, невпевненість, емоційне ставлення, порядок думок тощо). Учні знаходили зв'язки між зображеннями та вставними словами, що допомогло краще засвоїти класифікацію та функції вставних конструкцій. Вони навчилися бачити зв’язок між мовними структурами та візуальними образами, що значно підвищило їхню цікавість предметом.
Завдяки творчому підходу та поєднанню різних методик, школярі не тільки засвоїли граматичний матеріал, але й розвинули творче мислення, що створило динамічний освітній простір, де кожен учень зміг проявити себе та знайти власний шлях до розуміння правил.
Після творчої частини учні перейшли до практичного використання отриманих знань. Вони склали невеликі розповіді з використанням вставних слів різних типів, правильно розставляючи розділові знаки. Особливо цікаво виявилося завдання «Емоційне речення», де потрібно було змінити емоційне забарвлення вислову, використовуючи різні вставні слова.
Це заняття, у досить незвичному форматі, доводить, що навіть такі традиційно «сухі» теми, як розділові знаки, можна перетворити на захоплюючу творчу пригоду, яка запам’ятовується учням надовго.
Немає коментарів:
Дописати коментар